Als ineens het kwartje valt..

Soms heb je heel lang de tijd nodig om iets te begrijpen. Duurt het lang voor dat eindelijk het lampje gaat branden. Dit kan met van alles zijn en in mijn geval was dat met wat ik nu wil gaan doen wanneer we weer in Nederland zouden zijn. Omdat de mogelijkheden oneindig waren zag ik werkelijk door de bomen het bos niet meer. Ik heb van alles geprobeerd en steeds kwam ik geen steek verder en was er een grote blokkade. Op een of andere manier durfde ik niet groots te denken. Of dacht ik juist TE groot wat mij dan weer enorm afschrikte. In mijn laatste blog schreef ik over planningen, de wereld ligt aan je voeten, je moet het gewoon doen. Eigenlijk schreef ik in die post precies wat ik wil, waar ik waarde kan leveren aan anderen en ik had het niet eens door. Het kwartje viel pas na een whatsapp gesprek met een vriendin. Wat overigens helemaal niet over die post ging maar gewoonweg over hoe we het allemaal voor elkaar weten te breien met wat er allemaal op je afkomt in het dagelijks leven. En zo kwamen we dus weer op die planningen uit.

En toen had ik dat welbekende AHA momentje. DIT IS HET! Waarom heb ik daar zo enorm lang over moeten doen? Ik had het al die tijd gewoon veel dichter bij mijzelf moeten zoeken.

Ik vind het fijn om mensen te helpen, met ze samen te werken zodat zij verder kunnen komen in wat hen tegenhoudt, ik houd van planningen en overzicht, van efficiënt en gefocust werken en ik houd van organiseren. Na een beetje googlen kwam ik er achter dat er een term is en er een heus beroep is, Professional Organizer. Een watte??? Een Professional Organizer. Geeft niets, je bent niet de enige die dat zegt. Om even duidelijk te zijn, op de website van de NBPO (jaja.. Nederlands Beroepsvereniging van Professional Organizers) wordt het als volgt omschreven:

´De professional organizer begeleidt en adviseert bij het creëren van orde en overzicht in tijd en ruimte. Zij, in dit geval dus ik, helpt u keuzes te maken die u in staat stellen gestructureerder te denken en te werken, effectiever om te gaan met tijd, ruimte en middelen en meer grip op uw leven en energiebalans te krijgen’.

En dit kun je dus toepassen op zoveel verschillende manieren, voor zoveel verschillende doelgroepen maar zodra ik dit had bedacht was er geen weg meer terug. Ik moet dit doen. En nog veel spannender, ik ga voor mezelf beginnen!

Dus ben ik aan de slag gegaan met de opleiding voor professional organizer, welke ongeveer 10 maanden zal duren. Tijdens deze opleiding zal ik mijn hele plan verder uitwerken en zullen jullie meer van mij gaan zien op dit vlak. De ideeën zijn er, maar moeten op papier worden gezet. Welke richting ga ik op, op welke doelgroep(en) ga ik mij richten? Particulieren of zakelijk. Alles heeft zijn charmes dus door middel van doen hoop ik te kunnen ondervinden wat mij het beste ligt. Want soms kan het op papier zo duidelijk zijn, je moet het gewoon doen!

Veel liefs Marit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *